U K R A I N A kolejne odkrycie…wspomnień czar. - Aktualności - IPA Polska

Aktualności

U K R A I N A kolejne odkrycie…wspomnień czar.

Ekipa Regionu Kielce IPA po raz kolejny odwiedziła Ukrainę. Po wizycie we Lwowie podążyliśmy do zaprzyjaźnionego Buczacza,miasta w obwodzie Tarnopolskim, którego początki datowane są na rok 1260, który a od polowy XIV wieku wraz z Rusią Czerwona przynależał do Królestwa Polskiego.

Z Hotelu „MANDRY”, gdzie gościliśmy, ruszyliśmy na zwiedzanie miejsc które jeszcze tak niedawno były naszych granicach. Naszym BUS-em dotarliśmy do „bramy do Polski” lub „przedmurza  chrześcijaństwa” czyli Twierdzy w Kamieńcu Podolskim, który blisko trzysta lat osłaniał południowo- wschodnie rubieże Rzeczpospolitej, zyskując znany przydomek „miasta niezwyciężonego”. Widok na warownie z Mostu Tureckiego, przywołuje dawną potęgę. Następną warownia która nas zachwyciła był Zamek w Chocimiu, usytuowany na wysokim skalistym brzegu Dniestru. Mimo deszczu widok ściskał serca.

W Kolejnym dniu zwiedziliśmy także Cerkiew Świętej Trójcy w Zarwanicy
z cudownym obrazem Matki Boskiej Zwarnickiej oraz podupadający Zamek w Jazłowcu  poniżej którego znajduje się pałac, który w 1974 roku kupił Stanisław Poniatowski,  a swoje młodzieńcze lata spędził w nim król Polski Stanisław August. Na zachodnim krańcu parku przylegającym do pałacu zlokalizowany jest w formie katakumbgrobowcasióstr niepokalanek, które do dnia dzisiejszego otaczają opieka dzieci ukraińskie i polskich turystów.

Po doznaniach duchowych przyszedł czas na uroczystą kolację w której  udział wzięli mer Buczacza, komendant miejscowej Policji oraz dyrektor i zastępca koledżu z  uroczą tłumaczka Lilią.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy Cmentarz Łyczakowski, gdzie spoczywają zasłużeni dla Polski i Ukrainy ludzie kultury, nauki i polityki.

Z Ukrainą żegnaliśmy się po kolejnym wieczorze spędzonym na starówce Lwowa.  Czas wycieczki obfitował wieloma ciekawymi miejscami, z wieloma ciekawymi ludźmi,
z których pozostanie wiele niezapomnianych wspomnień. Kolejna wyprawa niebawem…