38-ty Kongres Delegatów Sekcji IPA Grecja

W dniach 25-29.05.2022 r., w Kavali (Grecja), odbył się 38-y Narodowy Kongres Sekcji IPA Grecja. Na zaproszenie Prezydium tej Sekcji, udział w Kongresie wzięli przedstawiciele Sekcji Polskiej IPA w składzie: Prezydent kol. Piotr Wójcik oraz Członek Prezydium kol. Adam Mateńko. Oprócz nas w uroczystościach uczestniczyli także przedstawiciele 10 innych sekcji narodowych z: Rumunii, Austrii, Serbii, Macedonii Północnej, Chorwacji, Czarnogóry, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Cypru i Albanii oraz Wiceprezydent Światowy IPA kol. Kyriakos Karkalis. Po długiej podróży dotarliśmy do Salonik, gdzie już na lotnisku zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci przez gospodarzy imprezy, a następnie przetransportowani do hotelu w Kavali.

W czwartek wieczorem odbyło się oficjalne otwarcie Kongresu Narodowego, a po powitalnej lampce „szampana” mogliśmy porozmawiać z kolegami z Grecji oraz przedstawicielami delegaci zagranicznych podczas uroczystej wieczornej kolacji.

W piątek i sobotę od rana organizatorzy Kongresu postanowili pokazać delegacjom zagranicznym okolice Kavali i zorganizowali nam zwiedzanie muzeum archeologicznego oraz farm rolniczych produkujących oliwę i wino. Podczas tych wyjazdu mieliśmy możliwość prowadzenia roboczych rozmów z przedstawicielami delegacji zagranicznych, szczególnie z kolegami z Albanii, Chorwacji, Macedonii Północnej, Rumunii i Czarnogóry, z którymi omawialiśmy szczegóły ewentualnej współpracy zarówno na poziomie krajowym jak i Regionów IPA. Interesujące były też rozmowy z Wiceprezydentem Światowym IPA w zakresie funkcjonowania IPA w świecie i w Polsce (szczególnie pod kątem zbliżającego się Kongresu Światowego IPA).

W sobotę wieczorem wzięliśmy udział w kolacji podsumowującej 38-y Kongres Narodowy Sekcji IPA Grecja, w której udział wzięli wszyscy goście zagraniczni, delegaci, przedstawiciele Regionów IPA Grecja oraz inni goście zaproszeni przez Prezydium Sekcji Greckiej. W trakcie kolacji wręczyliśmy kol. Prezydentowi tej Sekcji okolicznościowy grawerton od Krajowego Zarządu SP IPA oraz gadżety od Prezydium SP IPA.

W trakcie naszego pobytu w Kavali udało nam się umocnić kontakty z przedstawicielami Sekcji Czarnogóra, Rumunia, Macedonia Północna, Albania i Chorwacja, które mogą przynieść efekty w bezpośredniej współpracy z tymi sekcjami narodowymi.