IPA w Czeskim Raju

Członkowie IPA Region Głogów pod przewodnictwem kolegi Artura Klimczaka i Marcina Gawlika wyruszyli na trzy dniową wycieczkę do Czeskiego Raju.

Zebraliśmy się na parkingu o godz. 16.00 i wsiedliśmy do autokaru. Czas szybko nam zleciał na rozmowach i żartach. Po trzech godzinach dojechaliśmy na miejsce do Domu Uroczysko który jest placówką oświatową, ośrodkiem wypoczynkowo-sportowo-rehabilitacyjnym.. Obiekt położony jest w środku lasu na 4.5 ha ogrodzonego terenu, w miejscowości znajdującej się między Karpaczem a Szklarską Porębą w Karkonoszach, jest siedzibą z IPA Region Uroczysko-Piechowice. Na miejscu zostaliśmy rozlokowani w komfortowych pokojach i po zjedzeniu pysznej kolacji mieliśmy czas dla siebie. Spędziliśmy go na rozmowach i dyskusjach na różne ciekawe tematy. Nabieraliśmy też sił na kolejny dzień obfitujący w liczne atrakcje.

Dzień drugi wycieczki zaskoczył nas piękna, w konsekwencji też słoneczną pogodą ,mimo nie sprzyjających prognoz. Czekał już tez przemiły przewodnik pan Krzysztof Paul Po śniadaniu autokarem wyruszyliśmy do zamku Trosky. Ruiny zamku zlokalizowane w Czechach, na terenie Czeskiego Raju, w pobliżu miasta Jičín w powiecie Semily, w kraju libereckim. W czasach budowy zamek był uznawany za nie do zdobycia. Z czasem stracił jednak na znaczeniu i został opuszczony. Już w XIX w. ruiny były często odwiedzane, zaś sam zamek stał się inspiracją dla malarzy i poetów. W letnie weekendy odbywają się tu m.in. pokazy tresury ptaków drapieżnych. Po zwiedzeniu zamku i po sesjach zdjęciowych ruszyliśmy w dalszą drogę tym razem na Piechowickie skały.

Piechowickie skały zostały sprawnie zdobyte przez uczestników wycieczki. Sprzyjające warunki pogody i przyrody umożliwiły nam spędzenie czasu na łonie natury ciesząc się przepięknymi widokami. Po intensywnej spinaczce udaliśmy się do autokaru i przejechaliśmy do miasta Jiczyn. To właśnie z Jiczyna pochodzi też główny bohater bajki o RozbójnikuRumcajsie. Jiczyn to niewielkie, ale bardzo malownicze miasto położone w północnych Czechach. Po zwiedzeniu zabytkowego centrum miasta obowiązkowo udaliśmy się na degustacja czeskiego piwa w rynku miasta. Zmęczeni ale w dobrych humorach ruszyliśmy do „Naszego” Uroczska na uroczystą kolacje z tańcami. Integracja trwała intensywnie do trzeciej nad ranem . Tańcom i śmiechom nie było końca.

Kolejny poranek powitał nas piękną pogodą ,pysznym śniadaniem i aromatyczną kawą a pan Krzysiu już opowiadał co będziemy zwiedzać w niedzielę. Spakowani , najedzeni , zmęczeni ale w dobrych humorach ruszyliśmy do huty szkła. Huta Szkła i Browar NOVOSAD & SYN. W czasie zwiedzania można było zobaczyć ekspozycję wyrobów, halę hutniczą z piecami, szlifiernię. Muzeum Szkła należy do huty szkła. Muzeum posiada zbiory szkła historycznego z produkcji harrachovskiej huty, przedstawiające wszystkie okresy produkcji i technologie wytwarzania. Kolejną atrakcją miały być piękne wodospady ,ale pogoda zrobiła psikusa i się diametralnie zmieniła ze słonecznej na burze z gradem. W związku z tym ruszyliśmy w drogę powrotną do Głogowa żegnając w Jeleniej Górze naszego przewodnika pana Krzysia gromkimi brawami. Zmęczeni ale pełni dobrych wrażeń dojechaliśmy szczęśliwie do domu. Nasz kierowca pan Darek okazał się najlepszym mistrzem kierownicy w tym rejonie Polski.

Dziękujemy Zbigniewowi Proskiemu i jego firmie transportowej „RAZBI” oraz Władysławowi Leszczyńskiemu właścicielowi Ośrodka Uroczysko-Piechowice za pomoc w organizację wycieczki.

Do zobaczenia na kolejnej integracji z IPA Rejon Głogów.