Kongres Narodowy Sekcji IPA Słowacja

144

W  dniach 13-16 kwietnia 2023 roku, delegacja IPA Polska, w  składzie Prezydent Piotr Wójcik oraz Zastępca Sekretarza Radosław Skubina, uczestniczyła w  obradach corocznego Kongresu Narodowego Słowackiej Sekcji IPA, który odbył się w najwyżej położonym mieście Słowacji czyli Strbske Pleso u podnóża Wysokich Tatr. Oprócz nas w spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele 3 innych sekcji narodowych z: Czech, Austrii, i Węgier oraz Światowy Skarbnik Socjalny kol. Martin Hoffmann.

Po dotarciu do hotelu, zakwaterowaniu i krótkim odpoczynku, w czwartek wieczorem odbyło się nieoficjalne otwarcie Kongresu Narodowego, a po powitalnej lampce „szampana” mogliśmy porozmawiać zarówno z kolegami ze Słowacji, jak też z przedstawicielami delegaci zagranicznych podczas wieczornej herbatki.

W piątek rano, Prezydent Słowackiej Sekcji IPA zaprosił delegacje zagraniczne oraz wszystkich słowackich uczestników kongresu na pieszą wycieczkę ośnieżonym górskim szlakiem, który doprowadził nas nad pięknie położone górskie jezioro „Popradzkie Plesi” znajdujące się na wysokości ponad 1500 m n.p.m. W trakcie ponad 2 godzinnej wspinaczki, którą prowadził ratownik z Słowackiego Górskiego Pogotowia, podziwialiśmy piękne widoki Słowackich Tatr Wysokich, a po dotarciu do górskiego schroniska, gospodarze ugościli nas smacznym regionalnym obiadem. Do hotelu wróciliśmy pełni wrażeń, którymi mogliśmy podzielić się z uczestnikami górskiej eskapady.

W sobotę, podczas uroczystego otwarcia Kongresu Narodowego, Prezydent Sekcji Polskiej IPA kol. Piotr Wójcik wygłosił krótkie przemówienie do uczestników zebrania, a następnie polska delegacja wręczyła Prezydentowi Słowackiej Sekcji IPA okolicznościowe prezenty od Prezydium SP IPA.

Po części oficjalnej, delegaci ze Słowacji rozpoczęli obrady swojego Kongresu Narodowego, natomiast my i inni goście zagraniczni udaliśmy się na zwiedzanie Muzeum Tatrzańskiego zlokalizowanego w miejscowości Vysoke Tatry, gdzie poznaliśmy faunę i florę Tatr oraz obyczaje miejscowych górali.

Wieczorem na uroczystej kolacji mieliśmy możliwość bezpośrednich rozmów z przedstawicielami Regionów IPA ze Słowacji, jak też udało nam się umocnić nasze wieloletnie kontakty z przedstawicielami Sekcji Czeskiej, Austryjackiej i Węgierskiej.