PODPISANIE UMOWY O WSPÓŁPRACY POMIĘDZY IPA GOSTYŃ, A IPA PROSTEJOV.

Na zaproszenie kolegów z Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji w Prostějovie czteroosobowa delegacja Regionu IPA Gostyń przebywała w dniach 22–25 września 2022r. z wizytą w tym pięknym mieście. Celem wyjazdu było ustalenie form współpracy oraz podpisanie umowy pomiędzy Regionami z Gostynia i Prostějova. Uroczystość podpisania dokumentu miała miejsce 23 września 2022 roku, w obecności Dyrektora Oddziału Terytorialnego Policji w Prostějovie płk. mgr. inż. Tomasa Adama.

Spotkanie było okazją do podziękowania Panu Dyrektorowi za zaproszenie do komendy, omówienia zjawisk uciążliwych społecznie z jakimi na co dzień mają do czynienia Policjanci z naszych jednostek, przekazania drobnych upominków przygotowanych na tę okoliczność, oraz zrobienia pamiątkowych zdjęć. Kolejnym punktem programu było spotkanie w Ratuszu z samorządowcami oraz Burmistrzem Prostiejowa Frantiskiem Jurą. Po zakończeniu części oficjalnej, zwiedziliśmy budynek urzędu wraz z górującą nad miastem wieżą zegarową, dającą możliwość podziwiania panoramy miasta i okolicy. Popołudniu udaliśmy się z wizytą do obiektu Policji Drogowej, gdzie spotkaliśmy się z jej Naczelnikiem npor. Bc. Pavlem Benesem i policjantami inspektoratu. Umożliwiono nam obejrzenie pojazdów i sprzętu, jaki wykorzystują w służbie. Po poczęstunku, przygotowanym przez jednego z czeskich policjantów, wyruszyliśmy zwiedzić, mającą ponad 500 letnią tradycję, destylatornię wódek i likierów „PALIRNA U zeleneho stromu”.

Kolejny dzień pobytu upłynął na eksplorowaniu Jaskiń Javorickich, zwiedzaniu Zamku Bouzov oraz muzeum serów ołomuckich. Ostatni dzień wizyty to szybkie śniadanie w Hotelu Tennis Club, pożegnanie z kolegami z IPA Prostějov – Martinem Jurnikiem, Pavlem Hlivacem oraz wizyta w muzeum Powozów Konnych w Czechach pod Kosirem, gdzie pojechali z nami Przewodniczący Regionu Josef Franc oraz Pavel Benes. W drodze powrotnej, w Nemcicach nad Hanu, odwiedziliśmy rodziców naszego Przyjaciela Pavla Kominka (Członka IPA Czeskie Budziejowice, zmarłego w 2019 roku.) Wspólnie z Państwem Kominek udaliśmy się na miejscowy cmentarz, gdzie tradycyjnie zapaliliśmy znicz na mogile Pavla.

Pragnę podziękować za pomoc w przygotowaniu wyjazdu Zdzisławowi Dominiakowi, Grzegorzowi Jesiakowi, Romanowi Pawlakowi, Marcinowi Dudzie, Łukaszowi Buszowi oraz samorządom Gostynia, Krobi, Borku Wlkp. I Piasków za przekazane materiały promujące Nasz Region.

Tekst Paweł Rutkiewicz, zdjęcia Josef Franc, Policja Prostějov.