Pobyt członków Regionu IPA Nowy Sącz w Popradzie, w ramach obchodów 20- lecia Regionu IPA Poprad.

W dniach od 28.04-30.04.2023 roku delegacja Regionu IPA Nowy Sącz, składająca się z trzech osób wzięła udział w obchodach 20 -lecia Regionu IPA Poprad na Słowacji. Delegacja przebywała tam na zaproszenie Przewodniczącego Regionu IPA Poprad Petera Suchego.

Przyjaźń i współpraca pomiędzy naszymi Regionami rozwija się od wielu lat. Po zakwaterowaniu w hotelu Mamut w godzinach wieczornych odbyła się kolacja w klimatycznej restauracji hotelowej podczas której przywitał nas przewodniczący Regiony Poprad Peter Suchy, który podziękował za przyjęcie zaproszenia i przyjazd na jakże ważne obchody 20-Lecia powstania ich Regionu. Podczas kolacji spotkaliśmy przyjaciół z IPA Płock, Garwolin a także z Litwy i Łotwy i Czech.

W dniu 29.04.2023 roku po śniadaniu wraz z Przewodniczącym Regionu IPA przeszliśmy z hotelu do centrum Popradu, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie. Następnie udaliśmy się do Komendy Policji, gdzie zostaliśmy przyjęci przez Zastępcę Komendanta do spraw Prewencji Panią Janę Kapolkową. Na miejscu po przywitaniu otrzymaliśmy podarunki w postaci albumów regionu. Mieliśmy tez okazję obejrzeć radiowóz policji słowackiej w nowym malowaniu, który Komenda Policji w Popradzie otrzymała dwa dni wcześniej. Z Komendy Policji udaliśmy się do centrum Popradu, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić zabytkowy Kościół św. Idziego oraz renesansową dzwonnicę na którą mieliśmy możliwość wejść i podziwiać krajobraz Popradu z góry – wrażenia niezapomniane.

Po intensywnym dniu zwiedzania udaliśmy się do hotelu na obiad, później mieliśmy czas dla siebie i na przygotowanie do jubileuszowego bankietu.
Podczas uroczystości w ramach upominku wręczyliśmy na ręce Przewodniczącego Regionu IPA Poprad czek na pomoc charytatywną.

Podczas uroczystości spotkaliśmy również naszych kolegów z Regionu IPA Nowy Targ i Zakopane. Był to czas wspólnej zabawy, ale również wymiany doświadczeń.

Ostatni dzień naszego pobytu to czas pożegnania przy wspólnym śniadaniu i filiżance kawy, później już tylko pakowanie i wyjazd w drogę powrotną.
Wróciliśmy pełni wrażeń ale też bogatsi o nowe przyjaźnie.