Wycieczka do Węgier Regionu Kielce Centrum IPA

117

W dniach 4-6 października 2019 r. przedstawiciele Regionu Kielce Centrum IPA podziwiali niepowtarzalne atrakcje Węgier.

Wycieczka zaczęła się od zwiedzania zabytków Egeru, miasta słynącego z produkcji win. Następnie w oddalonym o kilkadziesiąt kilometrów Budapeszcie podziwialiśmy min. Plac Bohaterów – najpiękniejszy, reprezentacyjny plac stolicy, Park Miejski, Zamek Vajdahunyad – bajkową budowlę malowniczo położoną nad brzegiem jeziora, Szechenyi Furdo – jeden z największych w Europie kompleksów basenowych, monumentalny budynek Parlamentu, Bazylikę św. Stefana, Wzgórze Zamkowe, Zamek Królewski Wzgórze Gellerta, z którego roztaczał się przepiękny widok na Cytadelę.

Mieliśmy możliwość zrobienia zakupów w zabytkowej hali targowej Vasarcsarnok. Niezapomnianą atrakcją był rejs po Dunaju. W kolejnym dniu wybraliśmy się na Wyspę Małgorzaty w Budapeszcie a następnie odwiedziliśmy malownicze miasteczko Szentendre położone na zboczach naddunajskich wzgórz. Tam byliśmy w muzeum marcepanu i zobaczyliśmy zadziwiające dokonania artysty w muzeum miniatur. Po wycieczce wszyscy zgodnie stwierdzili, że tak piękne miasto jak Budapeszt nie da się zwiedzić podczas jednego wyjazdu, dlatego też nie jest wykluczone, że ponownie się tam wybierzemy. Wycieczka na Węgry pokazała, że wspólne biesiadowanie i zwiedzanie zabytków przyczyniają się do zacieśnienia więzi koleżeńskich i przyjacielskich wśród uczestników. Na zakończenie, wyznaczyliśmy kierunki kolejnych wyjazdów integracyjnych.